aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

ریگان : برای یک هارمجدون واقعی مسلح شویم !

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۸:۴۴ ق.ظ

لانگ ، مدیر تحقیقات انستیتو کریستیک ، که یک مرکز پژوهشیِ غیرِ متعصبِ مسیحیان ، یهودیان و مسلمانان است ، می‌گوید : "مطالبی که ریگان در سال ۱۹۷۰ ابراز کرد و برای نخستین‌بار در سال ۱۹۸۵ افشاء شد ، ثابت می کند که او هواخواهِ مشیت الهی ، یعنی معتقد به ایدئولوژی هارمجدون بوده است ." این انستیتو در سال ۱۹۸۴ یک کنفرانس مطبوعاتی در موضوعِ ریگان و هارمجدون ترتیب داد که عنوان‌های درشت مطبوعات مهم سراسر آمریکا را به‌خود اختصاص داد .
لانگ در آن کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت : او و دیگران در انستیتو کریستیک می‌خواستند درباره‌ی ریگان و موضوع الهیاتِ هارمجدون به‌تحقیق بپردازند ؛ زیرا این امکان که یک رئیس‌جمهور شخصاً اعتقاد داشته باشد که خداوند از پیش یک جنگ هسته‌ای را مقرر فرموده است ، یک‌رشته پرسش‌های دلهره‌آوری را مطرح می‌سازد : در چنین‌صورتی ، یک رئیس‌جمهورِ هواخواه مشیت‌الهی ، آیا به‌راستی به‌عملی بودنِ گفتگوها درباره‌ی [منع] تسلیحات [اتمی] اعتقاد خواهد داشت ؟ در یک بحران هسته‌ای آیا او از روی سنجیدگی و عاقلانه عمل خواهد کرد ؟ یا اینکه درعمل ، با بی‌صبری دگمه‌ی (آغازِ جنگ‌هسته‌ای) را فشار خواهد داد ؟ درنتیجه شاید در ذهنِ خودش خیال می‌کند که دارد به تحقق اراده‌ی خدا در کتاب مقدس ، نقشه‌هایی را که برای آخرالزمان مقرر فرموده است ، کمک می‌کند ؟

لانگ که در بررسی خود درباره‌ی ریگان و هارمجدون ، از کمک و همکاری لاری جونز ، نویسنده و پژوهشگر نیویورکی و فارغ‌التحصیل دانشگاه کلمبیا برخوردار بود ، توضیح داد که : "یک هواخواهِ مشیت‌الهی ، و معتقد به خداشناسی هارمجدون ، فردی است بنیادگرا که کتاب مقدس را همانند یک تقویم مطالعه و آینده را پیشگویی می‌کند . هواخواهانِ مشیت‌الهی مانند جری فال‌ول ، هال لیندسی ، پت رابرتسون و دیگر رهبران دست‌راستی مسیحی ، اعتقاد دارند که کتاب مقدس ، دومین ظهور نزدیک عیسی مسیح را پس از یک جنگ هسته‌ای سراسری ، بروزِ فلاکت‌های طبیعی ، سقوط و فروپاشی اقتصادی ، اغتشاش‌ها و بهم‌ریختگی‌های اجتماعی پیشگویی کرده است .
اینان اعتقاد دارند که این رویدادها ، باید پیش از دومین ظهور عیسی مسیح اتفاق بیافتد و معتقد هستند که طرح همه‌ی اینها در کتب مقدس ریخته شده است . مسیحیانِ تجدید حیات یافته ، پیش از آخرین دوران هفت‌ساله‌ی تاریخ ، به‌صورت جسمانی از صفحه‌ی زمین به ملکوت آسمان برده خواهند شد و با مسیح در آسمان محشور خواهند بود . آنان از آن بالا و در امنیت کامل ، ناظر و شاهدِ جنگ‌های هسته‌ای و بحران‌های اقتصادی و آزمایش‌های سخت خداوندی خواهند بود . در پایان این دورانِ آزمایش ، این مسیحیانِ تجدید حیات یافته ، به‌همراه فرمانده‌ی عالی خود مسیح ، بازخواهند گشت تا در نبرد هارمجدون شرکت کنند ، دشمنان خدا را نابود کنند و سپس هزارسال بر زمین حکومت کنند ."
آیا ریگان به این مطالب اعتقاد دارد ؟
[...]
در ۲۰ سپتامبر ۱۹۷۰ ، در هنگام کارزار تبلیغاتی برای دومین دوره‌ی فرمانداری ریگان ، خواننده‌ی هالیوود پت بون و همسرش شرلی و نیز دو نفر از کشیشان انجیلی بانفوذ و مردم‌پسند ، یعنی جورج اوتیس و هاوالد بردسن ، در خانه‌ی ریگان در شهر ساکرامنتو از او دیدن کردند . در این دیدار ، گفتگوی طولانی درباره‌ی پیشگویی‌های انبیاء و علائم و نشانه‌های زمان پیش آمد . از جمله آنچه که بردسن با عنوان "ظهورِ روح‌القدس" توصیف کرده است . (اوتیس این ملاقات را در کتاب خودش به‌نام 'حادثه‌ی بزرگ' ، 'دیداری با یک شاه' نامگذاری کرده است ؛ و سلوسر همین دیدار را در کتاب خودش به‌نام 'شناخت درونی ریگان' نقل کرده است .)
هم سلوسر و هم اوتیس چنین نقل کرده‌اند : "در پایان این گفتگو همه‌ی حاضران همراه با فرماندار ریگان دست به دعا برداشتیم ." اوتیس تحت‌تأثیر این حالت روحی قرار گرفته بود و ظاهراً ریگان هم همین وضع را داشت . اوتیس ارتقای رتبه‌ی ریگان را به ریاست‌جمهوری پیشگویی کرد و دستان ریگان از این پیشگویی اوتیس به لرزه درآمد .
در ۲۹ ژوئن ۱۹۷۱ ، فرماندار ریگان از بیلی گراهام تقاضا کرد یک سخنرانی روحانی برای دولت ایالتی و هر دو مجلس قانونگزاری ایالت کالیفرنیا ایراد کند . گراهام در سخنرانی خود اظهار داشت که تنها راه جلوگیری از کمونیسم "اجرا شدن طرح کتاب مقدس است . کتاب مقدس می‌گوید که انسان خود را از زحمت و مرارتی به زحمت و مرارتی دیگر و از قضاوتی به قضاوت دیگر می‌اندازد ؛ و روزی فرامی‌رسد که خداوند در تاریخ انسان مداخله می‌کند و مسیح بازمی‌گردد ."
به‌دنبال آن سخنرانی ، ریگان ضیافت ناهاری به افتخار گراهام برپا کرد . حاضران در این ضیافت عبارت بودند از اعضاء کابینه‌ی ریگان و کارکنان آنان ، همچنین رئیس جنگجویان جنگ صلیبی گراهام در شهر ساکرامنتو و راوی این داستان والت هانسون .
همین هانسون برای خبرنگار رادیو دبلیو ، بی. ای. آی. نیویورک ، یعنی جو کواُومو نقل کرد که در طی ناهار ، گراهام و ریگان سرگرم گفتگو درباره‌ی دومین ظهور خداوند ما ، عیسی مسیح شدند . ...
[...]
و بردسن سخن خود را اینگونه به پایان می‌برد : "این احساس در من ایجاد شد که ریگان کاملاً از هدف خداوند در خاورمیانه آگاه است ؛ و به‌همین دلیل دورانی را که ما در آن زندگی می‌کنیم ، دارای اهمیتِ به‌خصوصی می‌داند ، زیرا رویدادهایی که در کتاب مقدس پیشگویی شده‌اند ، همگی در این دوران درحالِ تحقق یافتند ."
ریگان در سال ۱۹۸۰ ، به‌عنوان یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری ، باز هم درباره‌ی هارمجدون صحبت کرد . او در مصاحبه با روحانی انجیلی ، جیم باکز از شبکه‌ی تلوزیونی پی. تی. ال. گفت : "ممکن است ما همان نسلی باشیم که هارمجدون را می‌بیند ."
[...]
در همان سال ۱۹۸۰ ، ریگان باز به‌عنوان نامزد ریاست‌جمهوری تفسیر مکاشفه‌آمیز دیگری کرد . چنانچه ویلیام سافایر مقاله‌نویس در نیویورک‌تایمز گزارش می‌دهد ، ریگان درضمن سخنرانی برای گروهی از رهبران یهودی چنین گفت : "اسرائیل تنها کشورِ دموکراسی پایدار است که ما می‌توانیم به آن ، به‌عنوان محلی که در آن هارمجدون ممکن است پیش بیاید ، تکیه کنیم ."
[...]
بسیاری از هواخواهان پر و پا قرص مشیت‌الهی ، روسیه را شیطانی و امپراطوری شیطان می‌دانند [ریگان روسیه‌ی شوروی را ، چون بی‌دین بودند همان یأجوج و مأجوجِ عهدعتیق می‌دونست ، که به‌صورت بالفعل خوش یکی از نشانه‌های ظهور می‌توانست باشد !!] ریگان این کلام را در ۸ مارس ۱۹۸۳ ایراد کرده است : "آنها (اتحاد جماهیر شوروی) کانون شیطان در دنیای مدرن کنونی هستند ." او باز ضمن سخنرانی برای انجمن مسیحیان پروتستان چنین گفت : "اعتقاد من بر این است که کمونیسم ، فصل غم‌انگیز و عجیب دیگری از تاریخ بشر است ، حتی حالا که آخرین صفحه‌هایش در حال نوشته شدن است ." [اشاره‌ش به آخرالزمان است]
[...]
یکی از برجسته‌ترین اندیشه‌هایی که توسط جیمز میلز در مقاله‌اش ابراز شده این است که "هارمجدون در دنیایی که خلع‌سلاح شده باشد نمی‌تواند تحقق بپذیرد ." با اینکه همه‌ی ملت‌ها در حال ساخت سلاح‌های بیشتر و بیشتر هستند ، اما هیچکدام بیشتر و سریع‌تر از ایالات‌متحده سلاح نمی‌سازند ...
تدارک جنگ بزرگ ؛ بر اساس پیشگویی‌های انبیای بنی‌اسرائیل ( گریس هال‌سل )

  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی