aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

حقا که حقیقت بزرگ است ، ولی درعین حال ، از دیدگاه مصلحت بینانه ، سکوت درباره ی حقیقت از آن بزرگ تر است!

مبلغان حکومت های توتالیتر جز این نکرده اند که موضوعات خاصی را مسکوت بگذارند و بین توده های مردم و حقیقت ، یا مباحثی از آن قبیل که حضرات سیاسی محلی نامطلوب می شمارند چیزی قرار دهند که آقای چرچیل آن را " پرده ی آهنین " نامیده است . منتها با این کار چنان تأثیرى در اذهان و افکار گذاشته اند که از بلیغ ترین نوع مذمت گویی و کوبنده ترین نوع ابطال منطقی بسیار کارآمدتر بوده است . اما سکوت کفایت نمی کند ، اگر قرار بر این باشد که از اعدام و تصفیه و دیگر علائم جدال دوری جسته شود ، لازم است که جهات مثبت تبلیغ را به همان میزان جهات منفی کارآمد سازند . 

دنیای قشنگ نو ( آلدوس هاکسلی )

  • Zed.em

البته دلیلی ندارد که حکومت های توتالیتر نو شبیه گذشته باشند ، حکومت چماق و جوخه ی اعدام ، حکومت گرسنگی مصنوعی و حبس و اخراج دسته جمعی ، گذشته از اینکه غیر انسانی است ، به هزار دلیل کارآمد نیست و در دوران تکنولوژی پیشرفته ، کارآمد نبودن ذنب لایغفر است . حکومت توتالیتر به راستی کارآمد ، حکومتی است که در آن هیأت قدرقدرت رؤسای سیاسی و فوج مدیران اجرایی ایشان اختیاردار جماعت بردگانی باشند که جبر و زور بر آنها ضرورتی ندارد ، چراکه عاشق بردگی خویشند . وظیفه ی واداشتن آنها به دوست داشتن بردگی وظیفه ایست که در حکومت های توتالیتر کنونی به وزارتخانه های تبلیغ ، سردبیران روزنامه ها و معلمان مدارس سپرده اند ... 

دنیای قشنگ نو ( آلدوس هاکسلی )


  • Zed.em

آقای فاستر افزود : " ما طوری آنها را شرطی می کنیم که در گرما خوب رشد کنند . همکاران ما در طبقه های بالا یادشان می دهند که گرما را دوست بدارند ."

مدیر مختصر و مفید اضافه کرد : " و راز سعادت و فضیلت در همین نهفته است ، دوست داشتن آنچه آدم باید انجام دهد ! تمام اهداف شرطی سازی در این خلاصه می شود : علاقه مند ساختن آدمها به سرنوشت اجتماعی گریزناپذیرشان ." 

دنیای قشنگ نو ( آلدوس هاکسلی )

  • Zed.em

من بیش از هر علم دیگری خودم را مطالعه می کنم ، که خویشتن شناسی برای من همان فیزیک و متافیزیک می باشد .

میشل دومونتین ( فیلسوف فرنسوی )

  • Zed.em