aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

لیبی

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۲۶ ق.ظ
آنچه که قابل پیشبینی است این است که دولت ایالات‌متحده برای حفظ هژمونی دلار دست به هر کاری می‌زند . در فصل گذشته سخنی را مطرح کردیم مبنی براینکه تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق بیشتر از هرچیز دیگر ناشی از خطری بود که سیستم پترودلار را تهدید می‌کرد ، چراکه صدام‌حسین سیستم دلار را از برنامه‌ی تجاری خود حذف کرده بود . بدین‌صورت که در ازای فروش نفت ، لیست غذایی دریافت می‌کرد یا اینکه به‌جای دلار از یورو استفاده می‌کرد .
مورد مشابهی را می‌توان درمورد خیزش مردم در لیبی بیان کرد . نظام رژیم معمر قذافی ضعیف شده بود ، اما پایان آن می‌تواند آموزنده باشد . چراکه قذافی جهان عرب و آفریقا را تشویق کرده بود که ارزهای دلار و یورو را کنار گذاشته و به‌جای آن از یک ارز جدید که دینار طلا باشد استفاده کنند . دیری نپایید که قذافی به‌وسیله‌ی شورشیان و با کمک ایالات‌متحده و ناتو عقب رانده شد و به تاریخ پیوست . این امر همچنین گویای این حقیقت است که این جنگ پوشش شرعی را به واشنگتن داد که ۳۰میلیارد دلار از دارایی‌های مشکل‌دار لیبی را بلوکه کند . این دارایی از طرف کشور لیبی برای اعضای یک اتحادیه‌ی اقتصادی آفریقایی تخصیص داده شده بود : بانک سرمایه‌گذاری آفریقا در لیبی ، صندوق پول آفریقا در کامرون و بانک مرکزی آفریقا در نیجریه که در آستانه‌ی چاپ ارز جدید و جایگزین دلار برای آفریقا قرار داشت .
جنگ سردتر ؛ چگونه تجارتِ جهانیِ انرژی از دست آمریکا خارج می‌شود ؟ ( مارین کاتوسا )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی