aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

اسرائیل

يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۵ ق.ظ
اسرائیل نزدیک‌ترین متحد ایالات‌متحده در خاورمیانه است . این رژیم اولین کشوری است که از کمک خارجی آمریکا برخوردار است و هیچ کمپین ریاست‌جمهوری در آمریکا ، تعهد محکم خود به این کشور را مورد غفلت قرار نمی‌دهد .
[...]
پوتین دو بار در آنجا بوده است و از اسرائیل به‌عنوان یک کشور روس‌زبان یاد کرده ؛ چراکه حدود نیمی از اراضی اشغالی ، مهاجران یهودی هستند که از روسیه و اروپای شرقی به آنجا مهاجرت کرده‌اند .
علی‌رغم حمایت پوتین از ایران ، حماس و اسد در سوریه ، اسرائیل کنار آمدن با روسیه را کاملاً مثبت تلقی می‌کند . زیرا چند نقطه‌ی همبستگی بین آنها وجود دارد . یک بلوک فعال سیاسی از روس‌زبانان ، ۲۰٪ جمعیت اسرائیل را تشکیل داده و هر سال ۱۰هزار یهودی روس به اراضی اشغالی مهاجرت می‌کنند . به‌علاوه روابط اقتصادی بین آنها درحال رشد است و تجارت دوطرفه بین آنها سالانه سه‌میلیارد دلار برآورد می‌شود و یک موافقت‌نامه‌ی تجارت آزاد پیشنهادی می‌تواند بر این مقدار بیافزاید . روسیه با بیش از ۶۰۰هزار نفر در سال ، یک منبع درآمد بزرگ توریستی برای اسرائیل است و بعد از ایالات‌متحده مقام دوم را به‌خود اختصاص می‌دهد .
وزیر امور خارجه‌ی اسرائیل آویگدور لیبرمن متولد روسیه بوده و روابط نزدیکی را با روسیه ایجاد کرده است . شاید مهمتر از آن این باشد که دو کشور تهدید دائمی را از طرف اسلام حس می‌کنند و دارای سیاست‌های هم‌سو در رابطه با تروریسم هستند .
[...]
... در منطقه‌ای که سیاست‌های آن حول منابع انرژی می‌چرخد ، اسرائیل مدت زیادی در یک وضعیت نابرابر قرار دارد ؛ و برای تأمین منابع نفت و گاز مورد نیاز خود دست و پا می‌زند ؛ اما این شرایط دیگر وجود ندارد . ثروت گاز طبیعی یافت شده در اسرائیل یک دگرگونی بنیادین را نه تنها برای اسرائیل بلکه برای سرتاسر خاورمیانه و تمام کشورهایی که در این امور دخالت دارند به‌بار می‌آورد . نفوذ اسرائیل درحال بیشتر شدن است و روسیه ممکن است درحال تغییر دادن دیدگاه خود باشد و ایران آسیب را احساس می‌کند . مصر در حال ازدست دادن یک مشتری بزرگ است . تعهدات منطقه‌ای و جهانی درحال تغییر است .
جنگ سردتر ؛ چگونه تجارتِ جهانیِ انرژی از دست آمریکا خارج می‌شود ؟ ( مارین کاتوسا )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی