aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

ائتلاف نو !

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۴۹ ق.ظ
منابع عظیم روسیه و حساب بانکی کلان چین می‌تواند ائتلاف جدیدی را شکل دهد که کشورهای شوروی سابق و کشورهای امتداد حدِفاصل اوراسیا و خاور دور را شامل شود این ائتلاف ممکن است کشورهایی از قاره‌ی آفریقا و آمریکای لاتین را نیز جذب کند ، کشورهایی که استکبار ایالات‌متحده در صحنه‌ی جهانی را دوست نداشتند .
ولادیمیر پوتین خود را رهبر این بلوک موجود قرار داده‌ است . در رابطه با سیاست خارجی ، ولادیمیر پوتین از نقش خودگماشته‌ی ایالات‌متحده ، به‌عنوان پلیس جهانی متنفر بود و اروپا را نیز به دلیل همسویی با سیاست خارجی آمریکا مقصر می‌دانست . در رابطه با رئیس‌جمهورهای آمریکا که در صحنه‌های جهانی همدوره با پوتین بودند ، ذکر نام بوش و اوباما برای این رسوایی کافی خواهد بود . پوتین اعتقاد داشت که یک رهبر باید بسته به شرایط ، قدرتمند و انعطاف‌پذیر باشد ، دو رئیس‌جمهورِ سابق آمریکا خصیصه‌های فوق را نداشتند . به نظر پوتین بوش یک مرد کم‌ذکاوت و کله‌شق بود که زیر نفوذ مشاوران نئومحافظه‌کار و کوبندگان بر طبل جنگ قرار داشت . اوباما هم اصلاً برای این کار مناسب نبود چراکه به‌دلیل عدم مهارت ژئوپولتیکی ، به‌راحتی در ایران و سوریه غافلگیر شد .
به نظر پوتین استفاده از نیروی نظامی زمانیکه کاملاً نیاز به آن احساس شود ، باید سریع و با صلابت انجام گیرد ؛ همانطور که او در چچنستان این امر را اثبات کرد . اما یک تهاجم بی‌برنامه و بی‌جهت ، شکست تلقی می‌شود . چرا تا زمانیکه می‌توان روابط سازنده‌ای را با ملت‌های دیگر ساخت ، که متضمن منافع شما در درازمدت باشد ، با جنگ و نیروی نظامی در پی مواجهه برآمد ، آنچه که اهمیت دارد منافع درازمدت کشور است°. استخفاف پوتین در رابطه با روند سیاسی در آمریکا و بی‌تفاوتی آمریکا نسبت به هرچیز جز انتخابات آینده‌ در آن کشور ، حد و مرزی ندارد .
جنگ سردتر ؛ چگونه تجارتِ جهانیِ انرژی از دست آمریکا خارج می‌شود ؟ ( مارین کاتوسا )

°اگرچه پوتین به‌جای جنگ‌افروزی بر سر منابع ، ترجیح می‌دهد که این‌کار ناپسند را دیگران انجام دهند و سپس برای به‌دست آوردن سهمی از دستاورد جنگی مثل عراق پا پیش بگذارد ، اما چنین رویه‌ای را با جنگ‌افزار اقتصادی ندارد .
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی