aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

نفت : جنگ و صلح !

شنبه, ۱۵ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۵۴ ق.ظ
امروزه محال است که بتوان جنگی را بدون نفت شروع کرد . نتیجه‌ی جنگ جهانی دوم عمدتاً توسط کشورهایی که توانایی دستیابی به این ماده را داشتند تعیین می‌شد .
ایالات‌متحده قادر بود که وارد جنگ شده و نتیجه را به‌سود خود پایان دهد ، زیرا که به وفور دارای فرآورده‌های نفتی داخلی برای سوخت هواپیماها ، کشتی‌ها و تانک‌ها بود .
آلمان و ژاپن دارای فرآورده‌های داخلی اندکی بودند و بیشترِ فعالیت‌های نظامی آنها بر روی به‌غنیمت بردن منابع خارجی متمرکز بود . هیتلر روسیه را آماج حملات خود قرار داد چراکه آلمان به نفت روسیه نیاز داشت و مجبور بود بی‌توجه به ریسک احتمالیِ کار این عمل را به انجام برساند . زمانی که ژاپن بندر پرل‌هاربر را بمباران کرد ، این امر به‌خاطرِ تصرف اماکن موج‌سواری زمستانی نبود ، بلکه ژاپن می‌خواست که از دخالت آمریکا و گرفتن منابع نفتی هند‌شرقی هلند جلوگیری کند . در پایانِ جنگ ، تنها کشور پابرجا ایالات‌متحده بود زیرا‌که دارای نفت بسیار بود . زیرساخت‌های آمریکا دست‌نخورده باقی مانده بود درحالیکه مراکز صنعتی اروپا و آسیا تخریب شده بود . اقتصاد آمریکا برای رشد سریع با برگشتن میلیون‌ها سرباز و شروع به کارشان در حال استراحت بود .
جنگ سردتر ؛ چگونه تجارتِ جهانیِ انرژی از دست آمریکا خارج می‌شود ؟ ( مارین کاتوسا )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی