aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

ولادیمیر پوتین

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۱ ق.ظ
برای سال‌ها بازیگران قدرت سیاسی در ایالات‌متحده همگام با رسانه‌های خود سعی داشتند که ولادیمیر پوتین را به‌عنوان یک قلچماق بی‌نزاکت ، ته‌مانده‌ی KGB ، یک جنایتکار بی‌رحم و هموفوبیک نشان دهند که به خیالِ خود یک ناپلئون جدید است که مردانِ عمل (مخصوصاً خودش) را ستایش می‌کند . حتی هیلاری کلینتون که باید بهتر بداند ، او را به هیتلر تشبیه کرده است .
قسمت بی‌رحم بودن پوتین کاملاً درست است ، اما هنوز با حقیقت فاصله داریم . من از زمانی که مشغول تحلیل بازارهای غرق در انرژی جهان هستم ، حرکات پوتین را مورد مطالعه قرار داده‌ام . پوتین مردی پیچیده است که آمریکایی‌ها او را از پشتِ عینک‌هایی که رهبرانشان بر چشمان‌شان قرار داده‌اند می‌بینند . او کمتر از یک عفریت است اما بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی است که سیاستمداران و رسانه‌ها می‌خواهند باور کنید .
[...]
هرگز نباید به او مانند یک بازمانده‌ی جنگ سرد نگاه کرد و در رابطه با روسیه نیز نباید مانند کشوری که روزی شیر بوده و امروز تبدیل به بز شده است نگریست . نگرشی که در رابطه با پوتین باید داشت این است که او دارای یک برنامه‌ی بلندمدت برای روسیه است (نقشه‌ای که برخلاف دوره‌های چهارساله‌ی انتخاباتِ مورد توجه سیاستمداران آمریکایی ، دهه‌های آینده را دربرمی‌گیرد) و نیز دارای بصیرت کافی و منابع مورد نیاز برای دُرست اجرا کردنِ این برنامه است . ۱۵ سال است که پوتین درحال طراحی ، پشتیبانی مالی و هدایت جنگی است که دوست دارم اسمش را 'جنگ سردتر' بگذارم .
و پوتین آماده‌ی برنده شدن در این جنگ است . مسیری که برای برنده شدن برنامه‌ریزی کرده است نه از طریق شمشیر که از طریق کنترل منابع انرژی جهان است .
[...]
مسأله مسأله‌ی انرژی است ؛ مسأله‌ی نفت ، بنزین ، زغال‌سنگ ، اورانیوم و نیروی برق‌-آبی است . امروز وقتی درباره‌ی انرژی صحبت می‌کنیم ، درواقع در رابطه با پوتین صحبت می‌کنیم و البته عکس این مورد نیز صادق است .
انرژی چیزی است که پاشنه‌ی دنیا روی آن می‌چرخد . در ۶۰ سال اخیر ، ایالات‌متحده بازار انرژی دنیا را در دست دارد و نیز ارزی را منتشر می‌کند که انرژی و دیگر منابع جهان با آن تجارت می‌شود . انحصاری مطلوب که یک کشور می‌تواند از آن بهره‌مند باشد . ایالات‌متحده برای سال‌ها قدرت برتر جهان بوده است ، اما اینکه چگونه همه‌چیز می‌تواند تغییر کند شوک‌آور است .
به‌آرامی اما با اطمینان ، درحالیکه قدرت آمریکا رو به افول گذاشته است ، پوتین درحال تثبیتِ موقعیت خودش برای ضربه‌ی نهایی است . درحالیکه ایالات‌متحده در رابطه با گسترش انرژیِ سبز مردد است ، روسیه شخصی به نام ولادیمیر پوتین را به‌عنوان رئیس‌جمهور در چنته دارد . 
جنگ سردتر ؛ چگونه تجارتِ جهانیِ انرژی از دست آمریکا خارج می‌شود ؟ ( مارین کاتوسا )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی