aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

عدم توازن جهانی

جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۹:۴۵ ق.ظ
یونان دلهره‌آورترین چالشی که از این بحران بیرون زد را نشان داد . اما روابط اقتصادی چین و آمریکا نیز صدمه دید ، که عمدتاً به‌خاطر بحران ، باعث تغییر مسیر آشکار به‌سمت شرایط بدتر شد ، با سرریزهای بالقوه به سایر حوزه‌هایی که در آن همکاری ضروری است ، نظیر بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران .
[...]
در اعصار گذشته ، قدرت‌های اروپایی برای تأمین امنیت مسیرهای تجاری خود و دسترسی به منابع اقتصادی از نیروی نظامی استفاده می‌کردند ؛ در قرن حاضر چین از قدرت اقتصادی خود استفاده می‌کند . این کشور روی ذخایر ۲/۴ تریلیون دلاری نشسته که می‌تواند از آن برداشت کند . ازطریق آنچه ممکن است اقتصاددانان آن را "مبادلات سودمند برای هر دو طرف" بنامند ، چین می‌تواند قسمتی از پول نقدی که به‌سختی به‌دست می‌آورد را در ازای بنادر ، معادن ، نفت (هرآنچه این کشور برای تداوم‌بخشیدن به‌کار موتور صنعتی مدرن خود مورد استفاده قرار می‌دهد) پرداخت کند . (در سال ۲۰۰۸ شرکت کوسکوپاسیفیکِ چین برای اداره‌ی بندر یونانی پیرائوسِ یونان یک قرارداد ۴ میلیارد دلاری امضاء کرد) با توجه به اینکه آمریکا درگیر جنگ‌های بی‌حاصل افغانستان و عراق و نیز مدیریت دوران پس از رکود مالی خود شده است ، چین بخش زیادی از دنیا را از آنِ خود کرده است .
سقوط آزاد ( جوزف ای. استیگلیتز )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی