فیلتر ، سانسور و گزینش اخبار
دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۰۷ ق.ظ
گزینش اخبار ، شروع عمل تبلیغات است . والتر لیپمن درجایی اظهار داشته است :
"بدون نوعی سانسور ، تبلیغات بهمفهوم دقیق کلمه غیرممکن است . برای تبلیغات باید بین مردم و رویدادها حائل وجود داشته باشد . پیش از اینکه کسی بتواند یک محیط کاذب ایجاد کند که به اعتقادش عاقلانه یا مطلوب است ، دسترسی بهمحیط طبیعی باید محدود شود . زیرا گرچه آنانکه دسترسی مستقیم [بهاطلاعات واقعی] دارند میتوانند آنچهرا که میبینند غلط برداشت کنند ، اما هیچکس دیگر نمیتواند تصمیم بگیرد که آنان چگونه باید برداشت غلط بیابند ، مگر آنکه او بتواند تصمیم بگیرد آنان بهکجا و به چه نگاه میکنند ."
هر فرد انقلابی یا فردی که قرار است رهبر شود نیک میداند که یکی از عاجلترین هدفها تسلط بر منبع خبری مردم است .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
"بدون نوعی سانسور ، تبلیغات بهمفهوم دقیق کلمه غیرممکن است . برای تبلیغات باید بین مردم و رویدادها حائل وجود داشته باشد . پیش از اینکه کسی بتواند یک محیط کاذب ایجاد کند که به اعتقادش عاقلانه یا مطلوب است ، دسترسی بهمحیط طبیعی باید محدود شود . زیرا گرچه آنانکه دسترسی مستقیم [بهاطلاعات واقعی] دارند میتوانند آنچهرا که میبینند غلط برداشت کنند ، اما هیچکس دیگر نمیتواند تصمیم بگیرد که آنان چگونه باید برداشت غلط بیابند ، مگر آنکه او بتواند تصمیم بگیرد آنان بهکجا و به چه نگاه میکنند ."
هر فرد انقلابی یا فردی که قرار است رهبر شود نیک میداند که یکی از عاجلترین هدفها تسلط بر منبع خبری مردم است .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۲۰