دموکراسیِ بدونِشهروند
يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۱:۱۲ ب.ظ
رابرت اِنتمن معتقد است که بهرغمِ افزایش چشمگیر فرصتِ کسب اطلاعاتِ بیشتر در مورد امور سیاسی در آمریکا ، طی ۲۰ سالِ اخیر ، علاقه و شناخت آمریکاییان دربارهی اینگونه امور افزایش نیافته است ، احتمالاً حتی در ایندوران کاهش هم داشته است . عامهی مردم ، مطبوعات و رهبران سیاسی در یک دور باطل گیر افتادهاند . برنامههای خبریِ پیچیده و عالمانه مستلزم مردمی علاقهمند و آگاه است . در شرایطِ فقدان مخاطبان تحصیلکرده ، روزنامهنگاران و رهبران سیاسی باید پیامهای خود را ساده کنند و در قالب "برنامههای تفریحی" ارائه دهند ، درنتیجه بهنوبهی خود از پیچیدگی فکری عامهی مردم بکاهند . پیامد این جریان ممکن است ، بدانگونه که اِنتمن در کتاب خود اظهار میدارد ، یک 'دموکراسی بدون شهروند' باشد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۱۹