سیاستِ تکرار مکررات !
چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ
قدرت تکرار در تبلیغات را یوزف گوبلز در رأس وزارت تبلیغات نازی بهخوبی دریافته بود . نهضت تبلیغاتی او بر یک مشاهدهی ساده استوار بود : چیزی که تودهها حقیقت میانگارند ، آن اطلاعاتی است که بیشترین آشنایی را با آن دارند . به زبان خود گوبلز :
"تودهی مردم معمولاً بسیار ابتداییتر از آناند که ما تصور می کنیم . از اینرو تبلیغات همیشه باید ساده و تکراری باشد . در درازمدت تنها کسی به تأثیر اساسی در عقاید عمومی دست خواهد یافت که قادر باشد مسائل را به سادهترین صورت بیان کند و جرأت آن را داشته باشد که علیرغم مخالفت روشنفکران ، آنرا به این شکل ساده تا ابد تکرار کند ."
تکرار پیامها و شعارهای ساده میتواند شناخت ما را از جهان شکل دهد ، حقیقت را بازتعریف کند و شیوهی زیستن ما را در زندگی مشخص سازد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
"تودهی مردم معمولاً بسیار ابتداییتر از آناند که ما تصور می کنیم . از اینرو تبلیغات همیشه باید ساده و تکراری باشد . در درازمدت تنها کسی به تأثیر اساسی در عقاید عمومی دست خواهد یافت که قادر باشد مسائل را به سادهترین صورت بیان کند و جرأت آن را داشته باشد که علیرغم مخالفت روشنفکران ، آنرا به این شکل ساده تا ابد تکرار کند ."
تکرار پیامها و شعارهای ساده میتواند شناخت ما را از جهان شکل دهد ، حقیقت را بازتعریف کند و شیوهی زیستن ما را در زندگی مشخص سازد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۱۵