aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

سیاستِ تکرار مکررات !

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ
قدرت تکرار در تبلیغات را یوزف گوبلز در رأس وزارت تبلیغات نازی به‌خوبی دریافته بود . نهضت تبلیغاتی او بر یک مشاهده‌ی ساده استوار بود : چیزی که توده‌ها حقیقت می‌انگارند ، آن اطلاعاتی است که بیشترین آشنایی را با آن دارند . به زبان خود گوبلز :
"توده‌ی مردم معمولاً بسیار ابتدایی‌تر از آن‌اند که ما تصور می کنیم . از این‌رو تبلیغات همیشه باید ساده و تکراری باشد . در درازمدت تنها کسی به تأثیر اساسی در عقاید عمومی دست خواهد یافت که قادر باشد مسائل را به ساده‌ترین صورت بیان کند و جرأت آن را داشته باشد که علی‌رغم مخالفت روشنفکران ، آن‌را به این شکل ساده تا ابد تکرار کند ."
تکرار پیام‌ها و شعارهای ساده می‌تواند شناخت ما را از جهان شکل دهد ، حقیقت را بازتعریف کند و شیوه‌ی زیستن ما را در زندگی مشخص سازد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی