aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

دستگاه تبلیغاتی آمریکا

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ
آمریکا با ۶٪ جمعیت کل جهان ، ۷۵٪ تبلیغات کل دنیا را انجام می‌دهد . تولید کنندگان سالانه بیش از ۴۵ میلیارد دلار صرف تبلیغات و بیش از ۶۰ میلیارد دلار هزینه‌ی معرفی کالا از طریق کوپن تخفیف ، نمونه‌های مجانی ، تخفیف بعد از فروش و موارد مشابه اختصاص می‌دهند . این مبلغ تبلیغاتی معادل ۲۰۰ دلار برای هر آمریکایی است ، رقمی که بیش از درآمد سرانه‌ی یک شهروند متعارف جهان‌سومی است .
اما اقناع کردن تنها در تخصص تبلیغات‌چی‌ها و بازاریابان قرار ندارد ؛ دولت آمریکا هرساله بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای استخدام ۸۰۰۰ کارمند می‌پردازد تا تبلیغاتی به‌سود ایالات‌متحده تهیه کنند . حاصل کار هرسال بیش از ۹۰ فیلم ، ۱۲ مجله به ۲۲ زبان و ۸۰۰ ساعت برنامه‌های صدای‌آمریکا به ۳۷ زبان برای حدود ۷۵ میلیون شنونده است ، که همگی به‌شرح محسناتِ زندگی به‌شیوه‌ی آمریکایی می‌پردازند .
[...]
... اصول تبلیغاتی و بازاریابی که به‌منظور فروش کالا ایجاد شده بود ، در "فروشِ" عقاید سیاسی و کاندیداها نیز به‌کار گرفته شد . یکی از اولین کاربردهای آن در "فروشِ" جنگ جهانی اول واقع شد . جورج کریل ناشر و رئیس کمیته‌ی اطلاعات همگانی در کتابی با عنوان 'چگونه آمریکا را تبلیغ کردیم' با افتخار ، تمام اصولِ تبلیغاتی را که خود و کمیته‌اش برای ترغیب آمریکایی‌ها به‌شرکت در جنگ علیه آلمان به‌کار گرفتند فاش می‌سازد .
کامیابی کریل الهام‌بخش دیگران شد ، بیش از همه آدولف هیتلر این شیوه‌ها را در حیطه‌ای گسترده به‌کار برد و توسعه داد . حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که موفقیت آشکار این قبیل عملیات نگرانی قابل‌ملاحظه‌ای را برانگیخته است . منتقدان متأخر از اقناع کردن با عناوینی از قبیل : کنترل فکر ، شست و شوی مغزی و افسون پنهان یاد کرده‌اند و اثرات مخرب تبلیغات را متذکر شده‌اند .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی