دستگاه تبلیغاتی آمریکا
دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰۹:۲۷ ق.ظ
آمریکا با ۶٪ جمعیت کل جهان ، ۷۵٪ تبلیغات کل دنیا را انجام میدهد . تولید کنندگان سالانه بیش از ۴۵ میلیارد دلار صرف تبلیغات و بیش از ۶۰ میلیارد دلار هزینهی معرفی کالا از طریق کوپن تخفیف ، نمونههای مجانی ، تخفیف بعد از فروش و موارد مشابه اختصاص میدهند . این مبلغ تبلیغاتی معادل ۲۰۰ دلار برای هر آمریکایی است ، رقمی که بیش از درآمد سرانهی یک شهروند متعارف جهانسومی است .
اما اقناع کردن تنها در تخصص تبلیغاتچیها و بازاریابان قرار ندارد ؛ دولت آمریکا هرساله بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای استخدام ۸۰۰۰ کارمند میپردازد تا تبلیغاتی بهسود ایالاتمتحده تهیه کنند . حاصل کار هرسال بیش از ۹۰ فیلم ، ۱۲ مجله به ۲۲ زبان و ۸۰۰ ساعت برنامههای صدایآمریکا به ۳۷ زبان برای حدود ۷۵ میلیون شنونده است ، که همگی بهشرح محسناتِ زندگی بهشیوهی آمریکایی میپردازند .
[...]
... اصول تبلیغاتی و بازاریابی که بهمنظور فروش کالا ایجاد شده بود ، در "فروشِ" عقاید سیاسی و کاندیداها نیز بهکار گرفته شد . یکی از اولین کاربردهای آن در "فروشِ" جنگ جهانی اول واقع شد . جورج کریل ناشر و رئیس کمیتهی اطلاعات همگانی در کتابی با عنوان 'چگونه آمریکا را تبلیغ کردیم' با افتخار ، تمام اصولِ تبلیغاتی را که خود و کمیتهاش برای ترغیب آمریکاییها بهشرکت در جنگ علیه آلمان بهکار گرفتند فاش میسازد .
کامیابی کریل الهامبخش دیگران شد ، بیش از همه آدولف هیتلر این شیوهها را در حیطهای گسترده بهکار برد و توسعه داد . حداقل چیزی که میتوان گفت این است که موفقیت آشکار این قبیل عملیات نگرانی قابلملاحظهای را برانگیخته است . منتقدان متأخر از اقناع کردن با عناوینی از قبیل : کنترل فکر ، شست و شوی مغزی و افسون پنهان یاد کردهاند و اثرات مخرب تبلیغات را متذکر شدهاند .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
اما اقناع کردن تنها در تخصص تبلیغاتچیها و بازاریابان قرار ندارد ؛ دولت آمریکا هرساله بیش از ۴۰۰ میلیون دلار برای استخدام ۸۰۰۰ کارمند میپردازد تا تبلیغاتی بهسود ایالاتمتحده تهیه کنند . حاصل کار هرسال بیش از ۹۰ فیلم ، ۱۲ مجله به ۲۲ زبان و ۸۰۰ ساعت برنامههای صدایآمریکا به ۳۷ زبان برای حدود ۷۵ میلیون شنونده است ، که همگی بهشرح محسناتِ زندگی بهشیوهی آمریکایی میپردازند .
[...]
... اصول تبلیغاتی و بازاریابی که بهمنظور فروش کالا ایجاد شده بود ، در "فروشِ" عقاید سیاسی و کاندیداها نیز بهکار گرفته شد . یکی از اولین کاربردهای آن در "فروشِ" جنگ جهانی اول واقع شد . جورج کریل ناشر و رئیس کمیتهی اطلاعات همگانی در کتابی با عنوان 'چگونه آمریکا را تبلیغ کردیم' با افتخار ، تمام اصولِ تبلیغاتی را که خود و کمیتهاش برای ترغیب آمریکاییها بهشرکت در جنگ علیه آلمان بهکار گرفتند فاش میسازد .
کامیابی کریل الهامبخش دیگران شد ، بیش از همه آدولف هیتلر این شیوهها را در حیطهای گسترده بهکار برد و توسعه داد . حداقل چیزی که میتوان گفت این است که موفقیت آشکار این قبیل عملیات نگرانی قابلملاحظهای را برانگیخته است . منتقدان متأخر از اقناع کردن با عناوینی از قبیل : کنترل فکر ، شست و شوی مغزی و افسون پنهان یاد کردهاند و اثرات مخرب تبلیغات را متذکر شدهاند .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۰۶