ازجمله اثراتِ تبلیغات
يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۳ ب.ظ
در اوایل سالهای نود ، دیمیتریک جیمز واکر ۱۷ ساله بهدلیل کشتن یک نوجوان ۱۶ ساله به حبس ابد محکوم شد . دلیل قتل : دیمیتریک یک جفت کفش 'نایکی' ۱۲۵ دلاری شبیه آنچه که در تلویزیون دیده بود میخواست ، بنابراین یک هفتتیر کالیبر ۲۲ را روی سر جانی بیتس گذاشت ، ماشه را کشید و با یکجفت کفش نو ساق بلند بیرون رفت . درطول محاکمه ، مارک وینسون دادستانِ هیوستون تصاویر ذهنیِ ساختهی تبلیغات را مورد سرزنش قرار داد . وینسون اظهار داشت : "جای تأسف است که چنان ذهنیتِ تجملیای دربارهی وسایل ورزشی ایجاد کردهایم که مردم بهخاطر آن آدم میکُشند ."
[...]
هدف این کتاب بررسی ماهیت اقناع در زندگی روزمره است ، دریافتن چگونگی تأثیر آن بر رفتار ما ، چگونگی حفظ خود از تبلیغات ناخواسته ، و در نهایت نحوهی عاقلانهی استفاده از اقناع است .
وسیلهی اصلی برای بسیاری از جاذبههای اقناعی ، رسانههای همگانی است .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
[...]
هدف این کتاب بررسی ماهیت اقناع در زندگی روزمره است ، دریافتن چگونگی تأثیر آن بر رفتار ما ، چگونگی حفظ خود از تبلیغات ناخواسته ، و در نهایت نحوهی عاقلانهی استفاده از اقناع است .
وسیلهی اصلی برای بسیاری از جاذبههای اقناعی ، رسانههای همگانی است .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۰۵