aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

به سلامتیِ آزادی !

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۷ ق.ظ
... آزاد بودن یعنی هوشیار بودن ، اما اگر فقط در آرزوی آزادی باشیم آگاه و هوشیار نخواهیم شد . زمانی می‌توانیم هوشیار باشیم که آغاز به درک اطراف خود نماییم و از نفوذ اجتماعی ، والدین و سنن که به‌تدریج به‌ما نزدیک‌تر می‌شوند آگاه باشیم .
برای شناخت عواملی که بر روی شما نفوذ دارند (والدین ، دولت ، اجتماع ، فرهنگی که به آن تعلق دارید ، عقاید شما و اعتقاداتتان ، آداب و سننی که بدون تفکر از آن پیروی می کنید) و نیز برای آزاد شدن از قید آنها احتیاج به بینش عمیق دارید اما معمولاً تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرید ، زیرا باطناً می‌ترسید که جایگاه خوبی در زندگی به‌دست نیاورید . از آنچه که دیگران درباره‌ی شما خواهند گفت می‌ترسید ، از آنکه از آداب و رسوم پیروی نکنید می‌ترسید و بالأخره می‌ترسید عمل نادرستی مرتکب شوید . اما آزادی در واقع حالتی از ذهن است که در آن هیچگونه ترس یا اجبار یا میل به در امان بودن وجود نداشته باشد .
[...]
همه‌ی ما می‌خواهیم فرد سرشناسی باشیم و زمانی که بخواهیم چیزی باشیم دیگر آزاد نیستیم .
به این موضوع توجه کنید زیرا این یک راه‌حل واقعی برای درک مسأله‌ی آزادی است . در این دنیای سیاستمداران ، قدرت ، مالکیت و اقتدار ، لحظه‌ای که تصمیم بگیرید کسی شوید دیگر آزاد نیستید . اما زن یا مردی که پوچی این چیزها را درک می‌کند و کسی که قلبش پاک است و در آرزوی این نیست که کسی بشود [خاصه به‌قیمت آسیب زدن به دیگران و خوردن خون مردم !] چنین فردی آزاد است . اگر شما به سادگیِ آن پی ببرید زیبایی فوق‌العاده و عمق آن‌را خواهید دید .
فرهنگ ( جیدو کریشنا مورتی )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی