aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

کشتار یهود

پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۹ ق.ظ
از وقایع زمان اردوان سوم (اشک هیجدهم) ، کشتار یهود و شورش سلوکیه است . موضوع کشتار یهود این بود که دو جوان یهودی به‌نام‌های آسی‌نای و آنی‌لای بر اثر ظلمی که به ایشان شده بود عده‌ای از جوانان را دور خود جمع کرده به‌راهزنی پرداختند ؛ اردوان که مانند همه‌ی پادشاهان اشکانی نسبت به یهودیان محبت داشت برادر بزرگ‌تر ، آسی‌نای را والی بابل کرد ، زیرا اقلیت قابل اهمیتی از یهود در آن شهر وجود داشت ، پس از او برادرش آنی‌لای بی‌اجازه‌ی دربارِ پارت به‌حکومت بابل رسید و به ایالت همجوار حمله بُرده ، مهرداد داماد اردوان را اسیر کرد ؛ ولی سرانجام به‌دست بابلی‌ها ازمیان رفت . بر اثر تعدی این یهودی و سپاهیان او مردم بابل با یهودیان دشمن شدند و چون یهودیان دیدند که در بابل نمی‌توانند بمانند کوچ کرده به سلوکیه رفتند .
در این بین یونانیان و سریانیان با هم متحد شده هر دو بر ضدّ یهودیان قیام کردند . پس از آن جدالی روی داد که در آن پنجاه‌هزار یهودی تلف شدند و مابقی به تیسفون رفتند ، از آنجا هم به شهرهای کوچک مهاجرت کردند .
و از دیگر وقایع پادشاهی اردوان شورش شهر سلوکیه در ۴۰ م. و ادعای استقلال مردم آن بود . پارتی‌ها از نظر استحکامِ دیوارهای آن شهر به‌بازگرفتن آن تا مدتی موفق نشدند ، تا بعدها توانستند که آن شهر را دوباره‌ی تحت سلطه‌ی پارت درآورند .
ایران در عهد باستان ( جواد مشکور )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی