aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

پروتستان‌ها

شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۱۸ ق.ظ

برخی دانشمندان ، اصولاً جنبش اصلاح مذهبی را یک نوزایی 'عبری‌کننده' یا 'یهودی‌کننده' تلقی می‌کنند . این نخستین پروتستان‌ها بودند که با پذیرش خطوط عمده‌ی سنت یهود ، مانند اصل مسیحایی (انتظار ظهور مسیح) و اصل هزارساله (حکومت هزارساله‌ی صلح و عدل بر روی زمین) این جنبه را به دین مسیح دادند .
درطی همین دورانِ جنبش اصلاح مذهبی بود که مسیحیان پروتستان ، انجیل یا کتاب مقدس را به‌عنوان عالی‌ترین حجت اعتقادی و نیز سیر و سلوک خود پذیرفتند . پروتستان‌ها به‌جای اعتقاد به یک کلیسای مصون از خطا که نماینده‌ی آن پاپ روم بود ، کتاب مقدس و انجیل را به‌عنوان حجت مصون از خطا پذیرفتند ، که در آن سال‌ها دیگر به زبان مردم معمولی ترجمه شده بود .
پروتستان‌های آغازین با ترجمه‌ی کتاب مقدس به زبان‌های بومی و محلی ، به‌سوی کتاب عهدعتیق که به‌نام تورات ، کتاب مقدس یهود یا انجیل مقدس عبری شناخته شده است روی آورده و با تاریخ ، قصص ، سنت‌ها و قوانین شریعت یهود و سرزمین فلسطین آشنا شدند . آنان داستان‌های کتاب عهدعتیق را از بر کردند و می‌توانستند بندهایی از آن را از حفظ بخوانند . در بسیاری از پروتستان‌ها این اندیشه پیدا شد که فلسطین را یک سرزمین یهودی بدانند .
تدارک جنگ بزرگ ؛ بر اساس پیشگویی‌های انبیای بنی‌اسرائیل ( گریس هال‌سل )

  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی