اعتبار بهمثابهی یک کالا در بازارِ آزاد
شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۱۷ ق.ظ
این واقعیت که ما انسانها اغلب اعتبارِ یک ارتباطگر را هادی خود در قبول یا رد یک پیام میشماریم راه را برای تبلیغات بیملاحظه میگشاید . گرچه اعتماد به یک منبع مطمئن در مواقعی که تخصص و قابل اعتماد بودن او بهطور مستقیم در رابطه با موضوعِ موردنظر باشد قابلقبول است ، اما اغلب سرهم کردن اعتبار سهلتر از کسب آن است . یکی از وظایف مهم پژوهشهای رسانهها ، اطلاع از 'اشتهار و اعتبار' چهرههای شناخته شده نظیر هنرپیشههای سینما ، چهرههای ورزشی و سایر شخصیتهای معروف است . تبلیغاتچیها میخواهند بدانند کدام چهرهی سرشناس بیش از همه مورد اعتماد است ، مردم کدام هنرپیشه را بیشتر دوست دارند ، چهکسی روی جلد مجلهها را بهخود اختصاص داده و چه کسی در این امر بیش از دیگران موفق بوده است . پاسخ بهچنین سؤالاتی تعیینکنندهی اعتبار فرد سرشناس بهعنوان سخنگو برای محصولات تبلیغاتچی است . اعتبار به کالایی مبدل شده است که نهتنها سرهمبندی میشود بلکه در بازار آزاد به خرید و فروش میرسد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
- ۹۹/۱۱/۱۱