aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

اعتبار به‌مثابه‌ی یک کالا در بازارِ آزاد

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۸:۱۷ ق.ظ
این واقعیت که ما انسان‌ها اغلب اعتبارِ یک ارتباط‌گر را هادی خود در قبول یا رد یک پیام می‌شماریم راه را برای تبلیغات بی‌ملاحظه می‌گشاید . گرچه اعتماد به یک منبع مطمئن در مواقعی که تخصص و قابل اعتماد بودن او به‌طور مستقیم در رابطه با موضوعِ مورد‌نظر باشد قابل‌قبول است ، اما اغلب سرهم کردن اعتبار سهل‌تر از کسب آن است . یکی از وظایف مهم پژوهش‌های رسانه‌ها ، اطلاع از 'اشتهار و اعتبار' چهره‌های شناخته شده نظیر هنرپیشه‌های سینما ، چهره‌های ورزشی و سایر شخصیت‌های معروف است . تبلیغات‌چی‌ها می‌خواهند بدانند کدام چهره‌ی سرشناس بیش از همه مورد اعتماد است ، مردم کدام هنرپیشه را بیشتر دوست دارند ، چه‌کسی روی جلد مجله‌ها را به‌خود اختصاص داده و چه کسی در این امر بیش از دیگران موفق بوده است . پاسخ به‌چنین سؤالاتی تعیین‌کننده‌ی اعتبار فرد سرشناس به‌عنوان سخنگو برای محصولات تبلیغات‌چی است . اعتبار به کالایی مبدل شده است که نه‌تنها سرهم‌بندی می‌شود بلکه در بازار آزاد به خرید و فروش می‌رسد .
عصر تبلیغات ( آنتونی پراتکانیس و الیوت آرونسون )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی