aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

کاپادوکیه

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱ ق.ظ
این ایالت که نام و حدود آن در جغرافیای مختصر ایران گذشت ، از شمال به دریای سیاه و از جنوب به کوه‌های توروس و کیلیکیه ، از مشرق به رود فرات و از مغرب به رود هالیس محدود می‌شد . این ایالت پس از انقرض آسور ضمیمه‌ی ماد شد و سپس از ایالاتِ دولت شاهنشاهی هخامنشی محسوب می‌شد . مردم این کشور ارباب انواع را می‌پرستیدند ، یکی از این رب‌النوع‌ها ، ربةالنوع طبیعت بود که آن‌را 'ما' می‌خواندند ، در هنگام باده‌نوشی هنگام ستایشِ آن ، مردان به‌خود زخم می‌زدند و دختران ناموسشان را قربانی می‌کردند . دین پارسیان نیز در این سرزمین نفوذ کرده بود و اسامی ماه‌های ایشان پارسی بود .
پس از آمدن اسکندر به ایران آریارات پادشاه محلی از طرف ایران فرمان‌روای آنجا بود ، بواسطه‌ی اینکه سر اطاعت پیش آورد به‌جای خود ابقاء شد ، ولی پس از مرگ اسکندر به‌دست پردیکاس کشته شد . در آغاز قرن سوم ق.م کاپادوکیه استقلال خود را بازیافت ، پادشاهان آن ایالت نسب خود را به کوروش می‌رسانیدند و جدّ پادشاهان کاپادوکیه را آنافاس می‌دانسته ، چون آریارات (۳۲۲-۳۰۱ ق.م) نامی در زمان اسکندر مؤسس استقلال این کشور بوده است ، اغلب پادشاهان کاپادوکیه را نام آریارات بود .
ایران در عهد باستان ( جواد مشکور )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی