aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

aleshanee

سعی در معقول و متعادل بودن با مردمان نفهم کار بسیار خطرناکی است !

ما از قبیله‌ای هستیم که مدام می‌پرسیم ، و اینقدر می‌پرسیم تا دیگه هیچ امیدی باقی نمونه!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندهای روزانه

داستانِ خشایارشا و دریا ، به‌نقل از هرودوت !

سه شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲ ق.ظ
سپاهِ ایران از بوغازِ داردانل که در آن‌روزگار موسوم به هلس‌پونت (پل یونان) بود ، از روی پلی که با قایق‌ها به امر شاه ساخته بودند ، در مدت هفت شبانه‌روز از آسیا به‌طرف اروپا گذشت ، عبور لشکریان زیرنظر شاهنشاه واقع شد ؛ شاه بر روی تختی از مرمر که در بالای تلی نزدیک آبیدوس زده بودند جلوس نمود . در هنگام برآمدن آفتاب ، جامی زرین و قدحی از زر ، یک شمشیر و یک کمان پارسی را به‌عنوان هدیه به دریا انداخت . هرودوت گوید : پس از آنکه پل ساخته شد بادی برخاست و آنها را ویران ساخت . شاهنشاه در خشم شد . بفرمود تا از مهندسان سر برگیرند ! و دریا را به‌سیصد تازیانه تنبیه نمایند !
پیاده‌نظام به شش اردو و سواره‌نظام به سه قسمت تقسیم شده بود ، فرماندهانِ اردوها همه پارسی بودند . شاه با تمام خانواده‌ی هخامنشی همراهِ سپاه حرکت می‌کرد . اردوها به قسمت‌های کوچکتر تقسیم شده بود . نظم و ترتیب قشون ، تهیه‌ی آذوقه ، ساختن پل‌ها و اصلاح راه‌ها به‌خوبی پیش‌بینی شده بود . به‌علاوه در شمال کوه آتُس کانالی حفر شده بود تا مانند سفر اولِ ایرانیان به‌ یونان ، کشتی‌های ایران دچار طوفان نگردند . (در سال ۱۷۳۹ میلادی در این کانال سیصد دریک ، که پول ایرانی بود یافتند)
ایران در عهد باستان ( جواد مشکور )
  • Zed.em

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی